A KPMG Football Benchmark készített egy elemzást arról, hogy a két sportszergyártó óriás mennyit áldoz a labdarúgásra – számolt be a calcionefinanza.it.
Abban semmi meglepő nincsen, higy a Nike és az Adidas is irgalmatlan pénzeket invesztál a sportba. Az sem érhet minket váratlanul, hogy a sportágak listájában a labdarúgás mind a két cégnél prioritást élvez, ami a befektetett összegeket illeti. Izgalmas összehasonlítsás azonban az, hogy melyik gyártó mennyit tesz bele a fociba saját, teljes befektetési állományából.

Nos, ebben a kérdésben, ami az arányszámokat és az elköltött pénz összegét illeti, az Adidas viszi a prímet. A német sportszergyártó ugyanis teljes befektetési állománya 73 %-át invesztálja a labdarúgásba, szemben a Nike 50%-ával. Ez a három csíkos márkánál 1026 millió (!!!) dollárt jelent, míg a pipás sportszergyártó 50%-a összesen „csupán” 834 millió dollárt.