Komoly tényező lett a Macron

A modernkori labdarúgásban egyre nagyobb biznisznek számít a mezszállítói szerződések megkötése. Euro-milliók röpködnek, amikor egy-egy sztárcsapat vezetése úgy dönt, hogy az addig viselt márkát egy másikra cseréli.

Na de, melyik sportszergyártó öltözteti a legtöbb csapatot? Ki az igazi gigász? Esetleg akadnak olyan feltörekvő márkák, amelyek megszorongathatják a legnagyobbakat? Ezen kérdések megválaszolása érdekében megnéztük, hogy Európa tizenegy legnagyobb (angol, olasz, német, spanyol, francia, holland, belga, portugál, török, ukrán, orosz) bajnokságának csapatai milyen mezben játsszák meccseiket.

A Macron már csak egy hajszállal marad el az egyik óriástól, az Adidastól

Összesen 196 csapat szerepel e tizenegy ligában, és az összesített „eredményt” böngészve kettős érzés keríthet hatalmába minket. Egyfelől ugyanis nincs semmi meglepő benne, hiszen az első két helyen a két sportszergyártó-óriás, a Nike és az Adidas áll. Minden bizonnyal, ha látatlanban kellett volna tippelnünk is ezt a két márkát tettük volna az élre. Mondjuk a német gyártó azért alaposan el van maradva az élen álló Nike-tól. A pipás márka ugyanis a 196 csapatból összesen 46-ot „birtokol”, tehát az összes alakulat közel egynegyedét – ezzel szemben az Adidias fele ennyi, 23 csapatot öltöztet. Most abba ne menjünk bele, hogy ez a különbség egészen pontosan mire vezethető vissza, hiszen nagyon sok összetevős a dolog. Csak az érdekesség kedvéért, például a Nike kiváló eredményén az rengeteget dob, hogy az Ukrán élvonal 12 csapata közül 8-at, Törökországban pedig 18-ból 9-et öltöztet az élvonalban. Mindeközben az Adidasnál megfigyelhető egyfajta stratégia abban, hogy nem feltétlenül a mennyiségre mennek, hiszen azért olyan topklubok tartoznak a háromcsíkos márkához, mint Németországban a Bayern München, Spanyolországban a Real Madrid vagy Olaszországban a Juventus.

A Juventust (jobbra) ugyan az Adidas öltözteti, de a Seria A-ban így is a Macronnak van a legtöbb csapata, például a Lazio (jobbra) is

A gyártók „versenyében” azonban, ha az első két helyezettet elhagyjuk, máris jön a meglepetés. Bár, talán a legtöbben azt hihetnék, hogy nyilván a Puma fér még oda a dobogóra, a harmadik hely azonban egy feltörekvő olasz márkáé, a Macron jelenleg a két óriási utáni első alternatíva. A Macron a 196 csapatos mezőny közel 10 százalékát látja el focimezzel és egyéb sportfelszereléssel, összesen már 17 csapata van a 11 nagy bajnokságban. Az utóbbi években megfigyelhető a tendencia a Macron esetében, hogy folyamatosan bővíti referenciáját. Ennek egyik fő oka, hogy minőségben már nem csak felveszi a versenyt a Nike-Adidas duóval, hanem egy-egy termék esetében kenterbe is veri azt. Az élsport, a topfutball pedig nagyon úgy fest, hogy vevő a minőségre. Ennek köszönhetően a Macron mára eljutott oda a foci piacán, hogy a jelentős múlttal, és névvel rendelkező Pumát és Jomát már előzi, és ha a tendencia folytatódik, már csak pár év kérdése, hogy egy hasonló lista összeállításánál akár már valamelyik gigászt is beelőzze.

Forrás: footpack.fr

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.