Amerikában és Európában is zárva tart az Adidas

A német sportszergyártó óriás, az Adidas március 17-én, kedden jelentette be, hogy ideiglenesen (jelen állás szerint március 29-ig) bezárja összes üzletét Észak-Amerikában és Európában. Ezt a döntést annak érdekében hozta meg a három csíkos márka, hogy hozzájáruljon a világszerte megjelenő koronavírus terjedésének megfékezéséhez. Ez önmagában, tekintve az utóbbi hetek eseményeit egyáltalán nem meglepő, annak fényében azonban érdekes, hogy a bejelentés előtt egy nappal, az Adidas vezérigazgatója, Kasper Rorsted egy, az összes munkavállalójának írt belső levélben kifejtette, ragaszkodik a nyitva tartáshoz, és ahhoz, hogy mindenki felvegye a munkát.

„Fenn kell tartanunk a társaság működését és nyitva kell lennünk, annak érdekében, hogy mindenki felé fizetni tudjuk számláinkat, teljesíteni tudjuk fizetési kötelezettségeinket….. A bezárás egyszerű megoldás lenne. Az egészséges környezetben való nyitva tartás azonban bátorságot, kitartást és koncentrációt igényel.”

Kasper Rorstad, az Adidas vezérigazgatója a vállalati irodákban egyelőre megköveteli a személyes jelenlétet a munkavállalóktól

Az Adidas szóvivője, a Business Insidernek küldött nyilatkozatában megerősítette, hogy az Egyesült Államokban és Kanadában március 17., Európában pedig március 18. óta minden, a német cég és a Reebok tulajdonában lévő üzletet bezártak. A szóvivő azt is hozzátette, hogy a koronavírus miatt életbe lépő intézkedés nem vonatkozik a vállalati tulajdonban lévő irodákra, így ott továbbra is zajlik a munka.

A bezárások miatt most otthon maradó munkavállalóknak azonban nem kell aggódniuk, ugyanis az Adidas azt is bejelentette, hogy továbbra is fizetnek számukra minden egyes munkaórát, amelyet a bezárások ideje alatt terveztek volna dolgozni.

A német sportszergyártó sajtószóvivője nem kívánta kommentálni a vezérigazgató, Rorsted állítólagos belső levelét.

Akárcsak ezernyi más céget világszerte, az Adidast is érzékenyen érintik a koronavírus gazdasági következményei. Még januárban, a járvány kínai kitörése után ugyanis az ázsiai országban már be kellett zárnia jelentős számú kiskereskedelmi üzletét.

Akadnak azonban különbségek a között, hogy mely vállalat milyen módon reagál a kialakult helyzetre. A Nike és az Under Armour például arra utasította valamennyi, kiskereskedelmi üzleteikben és vállalati irodáikban dolgozó munkavállalóit, hogy amennyiben ez lehetséges és technikailag kivitelezhető, maradjanak otthon és távmunkában végezzék el feladataikat. Ezzel szemben az Adidas vezetésének jelenlegi álláspontja szerint a menedzsment a vállalti irodáikban fog dolgozni továbbra is.

Az Adidas egyelőre máshogyan áll hozzá a koronavírus elleni védekezéshez, mint némelyik versenytársa a piacon

A Yahoo Finance birtokába jutott egy levél a háromcsíkosok vezérigazgatójától, amelyben a következő áll.

„Minden olyan régióban és országban, ahol a hatályos jogszabályok megengedik, elvárjuk, hogy a vezetői csapatok tagjai napi rendszerességgel dolgozzanak irodáinkban azokon a területeken, amelyeken az otthoni munkavégzés nem megvalósítható, és/vagy üzleti szempontból kritikusnak tekintünk a vállalat szempontjából…. Ez azt jelenti, hogy időnként eltérő döntéseket hozunk a különböző régiók, országok, piacok vonatkozásában.”

Forrás: Business Insider

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.